تسجيل الدخولالخروج من
اخترنا لكأخبار مصررياضةحوادثفنمنوعاتعرب وعالم
«جوزي على علاقة بمرات أبوه».. زوجة تفضح خيانة زوجها بحيلة شيطانية

خلود المرسي

03 ديسمبر 2020

أمام محكمة الأسرة بمصر الجديدة، وقفت سيدة تدعى "ريهام.م"، تطلب الخلع من زوجها المهندس "م.م"، بسبب علاقة غريبة تجمعه بزوجة أبيه، وأوضحت أنها اكتشفت بالصدفة حيث أمسكت بهاتف زوجها النقال لتجري منه مكالمة هاتفية.
ووجدت ريهام رسالة على تطبيق الدردشة الخاص بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، من زوجة أبيه، وبدافع الفضول قامت بمشاهدة محتوى الدردشة، فوجدت أن زوجة أبيه أرسلت له صورة لقدميها وبها طلاء أظافر، وتقول له: "برافو عليك بتعرف تحط مانيكير حلو أوي تسلم إيدك"، وهو ما دفعها لمواصلة البحث عن مزيد من الرسائل لعلها تفهم تلك العلاقة المريبة التي تجمع زوجها بزوجة أبيه.
وتقول ريهام: "كنت بعتبرها زي أمي ست جميلة وجدعة وحنونة، وكنت فكراها أم لزوجي برضو لحد ما اكتشفت الكارثة، دي ست خاينة للأمانة، الشات مكنش في صور المانيكير بس لا في علاقة تانية بينهم، هو بيحبها وشفت بلاوي بينهم ومش قادرة أتخيل إيه كمية القرف دي.
وأكملت، "حمايا بيروح الشغل كل يوم ويرجع منه الساعة 9 ويقعد على القهوة ساعة أو اتنين وبعدين يرجع بيته، فقررت أنا إني أراقبهم بنفسي عشان أتأكد من اللي بيحصل، لحد ما في مرة راحلها البيت وأبوه في الشغل، طلعت وراه وقعدت أخبط كتير ومرضيوش يفتحوا".
وقتها قررت ريهام فضح زوجها وعلاقته بزوجة أبيه، ولكن زوجها اتهمها بالكذب وتحجج بأنها تريد الطلاق لتأخذ أمواله دون وجه حق، وهو ما لن يمكنها منه مهما حدث، واختتمت الزوجة حدثها قائلة: أنا مش عايزة غير الخلع حتى الطلاق وإني آخد منه فلوس، لا خلاص مش عايزة، المهم أبعد عن القرف ده".
ما رأيك في تصرف الزوجة؟ شاركنا في التعليقات أسفل المقال.
0
التعليقات
سجل واترك رسالتك
كن أنت أول من يعلق
قل شيئا
توصيات
تسجيل الدخول